Mediul de Afaceri
La Casa de Cultură a Studenților, în fața sălii Europa, se află o măsuță plină cu brioșe și cafea în așteptarea participanților care tocmai ce au luat parte la primul lor training. Bogdan Pandea le-a vorbit despre ce înseamnă un start-up bun în business și despre curajul de a vinde cafea pe bicicletă. Cu răbdare și perseverență și-a construit popularitatea și s-a mutat în căbănuța din fața stației Central.. Majoritatea studenți, clienții săi știu că o cafea este întotdeauna mai gustoasă dacă este însoțită de o vorbă bună. Trebuie să te raportezi întotdeauna la client și la nevoile lui. Lasă-l să-ți spună de ce are nevoie, iar tu oferă-i combinația perfectă între materialitate și spiritualitate: o cafea la pachet îmbinată cu un zâmbet, le-a spus Bogdan participanților. În încheiere, trainerul i-a invitat pe câțiva dintre participanți la ședințe de consultanță gratuită desfășurate pe baza unui plan de afaceri. Poate că următorul business de succes din Cluj va fi descoperit chiar la Mediul de Afaceri.
Coffee break-ul este momentul perfect pentru a schimba impresii și a te delecta cu cafeaua celor de la Captain Bean. Maria crede că trainingurile oferite de proiectul nostru sunt un deschizător de drumuri când vine vorba de crearea unui nou business. Încărcate cu umor, dar și cu exemple folositoare, speakerii știu să găsească echilibrul perfect în a îmbina utilul cu plăcutul. Alin este pentru a doua oară participant la Mediul de Afaceri și ne-a mărturisit cum l-a ajutat experiența de anul trecut. Mi-am construit un vision board pe care l-am îndeplinit în proporție de 80%. Nu știu dacă anul acesta voi mai avea această reușită, dar voi încerca. În aer încă plutește mirosul de cafea, dar și atmosfera unor idei ce abia așteaptă a fi puse în aplicare. Nerăbdători pentru urmărtorul training, participanții se îndreaptă spre sala de conferințe unde se vor întâlni cu Ovidiu Oltean care le va vorbi despre public speaking.
Dar cum poți învăța despre public speaking altfel decât făcând public speaking? Aceasta a fost una dintre propunerile sale pentru participanți. I-a rugat să formeze echipe de câte doi și să-și adreseze reciproc câte trei întrebări, ca mai apoi să fie capabili să se prezinte unul pe celălalt. Unii cu emoții, alții entuziaști să se afle în fața unui public, fiecare participant a experimentat postura de public speaker. Metoda lui Ovidiu este cumva bazată pe ideea de learning by doing, așa că ce poate fi mai bine decât a simți pe propria piele privirile unui public curios? Și totuși, care este legătura dintre public speaking și un business de succes? Una mai mare decât ne-am putea imagina. Pus față în față cu un investitor trebuie să-l convingi că ideea ta merită finanțare, iar tremuratul și o voce nesigură cu certitudine nu-ți vor aduce banii de care ai nevoie. De aceea, după ce a făcut expunerea câtorva tehnici prin care îți poți depăși emoțiile, Ovidiu a pus participanții în fața faptului împlinit, prin realizarea unui exercițiu. În echipe de câte trei, fiecare participant, pe rând, a trebuit să prezinte o idee de business în fața a doi potențiali finanțatori. De la oul Kinder până la servicii de contabilitate, participanții s-au dovedit a fi eficienți în a-și promova afacerea.
Cel de-al doilea training s-a încheiat într-o notă amuzantă, cu povestea unui bâlbâit care a reușit să-și transforme defectul într-un mijloc profitabil de vânzare. Până la urmă, trebuie să înveți să lucrezi cu defectele și deopotrivă cu emoțiile pentru a-ți îndeplini scopurile. Cu acest gând în minte, participanții au plecat către primul workshop.
Articol realizat de Diana Moldoveanu
Sursă foto: www.citynapoca.ro